Naast het dagdagelijks zorgen voor de beste groenten en fruit voor onze klant is er ook een aantal strategische vraagstukken binnen onze organisatie, die we in projectvorm aanpakken. En daar komt ons team PMO aan te pas. Het team van projectleiders en projectmedewerkers werkt samen met andere betrokken teams binnen de organisatie aan strategische projecten van Bakker. Denk daarbij aan zaken zoals innovatie van verpakkingen, overname van assortimenten, ICT, infrastructuur en duurzaamheid.
Het PMO-team organiseert de projecten van A tot Z, zorgt voor de meest efficiënte flow, speelt een coördinerende rol en zorgt ervoor dat strakke deadlines gehaald worden. Binnen een project krijgen alle betrokken individuen een bepaalde rol toebedeeld. Als projectmanager heb je minder een inhoudelijke rol, hoewel we uiteraard niet schromen om ook onze kijk op dingen te geven. Onze projectmanagers hebben een brede interesse; vinden het net zo leuk om een ingewikkeld ICT-project op te pakken als te werken aan het opzetten van een nieuwe lijn voor bijvoorbeeld zacht fruit. Structuur is voor hen absoluut niet saai, daar streven ze juist naar. Stappenplannen maken, taken monitoren, budgetten beheersen. They love it!