Niets is moelijker dan iets mooi, proper en efficiënt in een zakje of doosje stoppen. De kunst van het inpakken, herpakken en ompakken, dat beheersen onze collega’s van productie als geen ander. Niet alles met de hand uiteraard. We werken met de nieuwste machines van de meest moderne machinebouwers. Onze ‘oudste’ machine dateert van 2019. Het juist verpakken van groenten en fruit is als de kers op de taart. Het beschermt niet alleen de producten, maar maakt ze ook aantrekkelijk en herkenbaar voor de consument.
Met onze producten dragen we bij aan een gezonde levensstijl. We zorgen ervoor dat de klanten van Delhaize een verantwoorde keuze kunnen maken voor heerlijke groenten en fruit. Een sappige kiwi als tussendoortje, mooie tomaten als basis voor een heerlijke pastasaus en mango voor een tropische smoothie. De schappen liggen vol met groenten en fruit van onze telers!
Bakker en Delhaize zorgen er samen voor dat die groenten en fruit doorheen de volledige keten, van teler tot op het schap, steeds in de correcte temperatuur worden vervoerd, verwerkt en opgeslagen. Daarom hebben we in onze productie-omgeving ook twee verschillende temperatuurzones: de ‘warme’ zone, waar het altijd tussen de 12 en 14 graden celcius is, en de ‘koude’ zone, waar de temperatuur altijd schommelt tussen de 2 en de 4 graden celcius.
Een gezonde levensstijl gaat hand in hand met duurzaam omgaan met onze planeet. Bij Bakker Belgium kijken we dan ook kritisch naar onze verpakkingen. Is verpakken nodig? En zo ja, hoe kunnen we dat minimaliseren? We maken gebruik van de meest duurzame materialen, denk aan biologisch afbreekbare of recycleerbare materialen. Het is een creatief proces en onze verpakkingsexperts zijn altijd op zoek naar de nieuwste milieuvriendelijke verpakkingen. Waar we kunnen leveren we producten zonder verpakking aan zoals bulk in kratten die rechtstreeks in de schappen van de supermarkt kunnen staan.
Onze biologisch geteelde producten proberen we zoveel mogelijk te laseren, als hun schil dat toelaat tenminste. Onze pompoenen bijvoorbeeld, die krijgen een bio label gelaserd op de schil, dat maakt een verpakking of plastic label overbodig. Zo wordt onze ecologische voetafdruk steeds kleiner, iets wat samen met Delhaize hoog op ons prioriteitenlijstje staat.